Zoon

Zoon-Magazine

Zoon

Zoon is een  nieuw tijdschrift dat is uitgebracht door twee christelijke dertigers die tijdens een kampvuuravondje op dit idee kwamen. Ze wilden een tijdschrift voor de nieuwe generatie christenen die iets met God of Jezus willen, maar niet zoveel met oude waarheden kunnen”, vertelt mede-oprichter Geert Plender (31). Op de christelijke markt is er al een keur aan tijdschrifttitels te vinden. Waarin verschilt Zoon. van alle bestaande magazines? “De zoektocht zoals wij die ervaren, vinden we niet zo specifiek terug in andere magazines. Wij willen wegblijven uit de theologie en verhalen maken die midden uit de maatschappij komen.

Onze lezers meenemen in verhalen van mensen die God volgen”, benadrukt Plender. Zo geeft de eerste editie je een inkijkje in het leven van een Amsterdamse prostituee en vertelt bankdirecteur Dirk Duijzer over de waarde van geld. Stuk voor stuk serieuze artikelen. “Onze verhalen gaan gelijk naar de kern. Je zal bij ons geen tips vinden voor je vakantie ofzo. Als je ontspanning wilt, moet je even iets anders gaan doen dan ons magazine lezen.”
Het doel is niet om een markt te veroveren, maar te delen in de zoektocht en mensen te laten aansluiten. Mensen van onze generatie, die net als wij geloven in God en Jezus. Voor mij is Jezus een enorme inspiratie, het geeft mijn leven betekenis.”